Link Building

Pozycjonowanie stron poza aspektami technicznymi odbywa się także poprzez zaplanowaną strategię link buildingu oraz jej prawidłową realizację. Procesem linkowania można nazwać inaczej pozyskiwanie lub zdobywanie linków do własnej strony. Jeszcze jakiś czas temu liczyła się ilość zdobytych linków i anchor-text w nich się znajdujący. W obecnych strategiach skutecznego pozycjonowania poprzez link building działania odbywają się zupełnie inaczej.


Strategia link buildingu

Zanim podejmiemy jakiekolwiek ruchy warto zaplanować naszą strategię, aby nie działać po omacku. Przed podejście do planowania niezbędne jest przeprowadzenie analizy aktualnego profilu linkowego domeny. Dzięki temu zapoznamy się z dotychczasowymi działaniami związanymi z pozycjonowaniem strony. Pozwoli to nam także oszacować niezbędne pozyskiwanie dalszych linków oraz określić ich docelowe umiejscowienie (katalogi, fora internetowe, artykuły sponsorowane czy social media).

Jak i gdzie zdobywać linki?

Odwieczne pytanie, które przewija się już latami - gdzie linkować? Miejsc do zdobycia linków jest nieograniczona ilość. Jednak w pierwszej kolejności musimy postawić sobie cel i powrócić do strategii link buildingu - pozycjonowanie lokalne czy globalne? Odpowiedź na to pytania poprowadzi nas dalszymi krokami do miejsc, w których powinny pojawić się linki odsyłające na naszą stronę www.

Linkowanie witryny pod słowa kluczowe lokalne nie obejdzie się między innymi bez lokalnych katalogów firm, wzmianek w lokalnych portalach czy przykładowo social mediach. Natomiast przy pozyskiwaniu linków pod profesjonalne pozycjonowanie na wyrażenia ogólne nie powinniśmy zapomnieć o wysokiej jakości poczytnych artykułach sponsorowanych czy chociażby ogólnodostępnych katalogach branżowych.

Pamiętaj, że błędnie zaplanowana strategia linkowania może niekorzystnie wpłynąć na cały proces skutecznego rankingu w wynikach wyszukiwania!

Projektując stronę należy zadbać o jej prawidłową strukturę nawigacji.

Nawigacja dostępna w serwisie to kluczowy aspekt optymalizacji strony internetowej.

Linki przychodzące to odnośniki dostępne w sieci, które kierują do danej strony internetowej.

Uwzględnione przez nas wyrażenia kluczowe zawarte w anchor linkach brane są pod uwagę przez wyszukiwarki.

Są sposoby, które przynoszą realne korzyści w zakresie linkbuildingu.