Linki przychodzące

Linki przychodzące to odnośniki dostępne w sieci, które kierują do danej strony internetowej. Linkowanie zewnętrzne, czyli zdobywanie wartościowych odnośników kierujących do naszej witryny jest jednym z czynników, który wpływa na pozycjonowanie.

Algorytm Pingwin

Mówiąc o linkowaniu i pozyskiwaniu linków trzeba mieć na uwadze wprowadzony przez Google w 2012 roku algorytm Pingwin. Jego zadaniem było ograniczenie wykorzystania systemów wymiany linków i linków niskiej jakości.

Mając na uwadze wskazówki Google, zdobywając linki przychodzące należy przede wszystkim zwrócić uwagę na ich jakość, a nie ilość.

W jaki sposób pozyskiwać linki?

  • 1. Przed wszystkim należy pamiętać, aby linki kierujące na naszą stronę pochodziły z witryn, które są powiązane tematycznie z naszą działalnością, zawierają wartościowe i dobrej jakości branżowe teksty.
  • 2. Warto umieścić wpisy firmowe w darmowych i zaufanych katalogach internetowych oraz spisach firm. Dodanie wpisów w katalogach wpływa na pozycjonowanie, ale również na znajomość marki.
  • 3. Dodawanie odnośników w serwisach społecznościowych przyczynia się do popularyzacji marki w Internecie. Co więcej pozwoli to na dotarcie do szerszego grona klientów, dlatego warto stworzyć profil firmowy i na bieżąco go aktualizować.
  • 4. Publikując dobrej jakości, ekspercie wpisy na blogu dajemy szansę na to, że użytkownicy zainteresowani tematem będą chcieli podzielić się nim z innymi. Taka sytuacja sprawi, że twoja witryna może zyskać kolejny wartościowy link.

Na co zwracać uwagę?

  • Pamiętaj o jakości serwisów z których prowadzą linki do twojej strony.
  • Liczy się jakość, a nie ilość linków.
  • Różnicuj wyrażenia kluczowe wpisywane w anchor text, aby były naturalne, a nie spamowe.
  • Unikaj odnośników typu „Kliknij tutaj” czy „Czytaj więcej”.

Właściwe linkowanie zewnętrzne, czyli pozyskiwanie linków wpływa również na pozycjonowanie lokalne oraz przyczynia się do promowania witryny w Internecie. Warto jednak podkreślić, że zgodnie ze standardami Google, liczy się przede wszystkich jakość, dlatego pozyskując odnośniki przychodzące należy unikać stron niezwiązanych z branżą, systemu wymiany linków oraz zwracać uwagę na różnicowanie anchor textów.