Anchor Text

Czym jest i jaki ma wpływ na pozycjonowanie stron www?

Aktualnie na pozycję stron internetowych w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników. Jednym z ważniejszych elementów branych pod uwagę przez roboty wyszukiwarek internetowych przy ocenie wartości stron są anchor texty. Sprawdź, czym są i jaki wpływ mają na widoczność Twojego serwisu.

Anchor text jest to ciąg znaków znajdujący się pomiędzy znacznikiem <a> i </a> w kodzie HTML.

Poniżej znajduje się przykładowy anchor link, który składa się z otwierającego i zamykającego tagu HTML, linku przekierowującego do innej strony lub podstrony oraz z kotwicy, która często na stronach internetowych zostaje wyróżniona w inny sposób niż zwykły tekst.

<a href=”https://www.bauerseo.pl/pozycjonowanie-cennik.html”>Pozycjonowanie cennik</a>

Wyróżniamy różne rodzaje anchor textów:

  • Adres URL – zwykły link prowadzący do strony internetowej
  • Anchor brandowy – treścią linka jest nazwa firmy lub marki.
  • Zero match – linki zachęcające do wykonania danej czynności np. „Czytaj więcej..”, „Sprawdź”,
  • Partial match – tekst linka to rozbudowana lub odmienna fraza kluczowa
  • Exact match – dopasowana fraza kluczowa. Należy pamiętać o tym, że zbyt duża ilość kotwic tego typu może skutkować nałożeniem kary ręcznej od Google.

Dlaczego anchor text jest ważny przy pozycjonowaniu strony?

Uwzględnione przez nas wyrażenia kluczowe zawarte w anchor linkach brane są pod uwagę przez wyszukiwarki. Są one wskaźnikiem tematu danej witryny. Dzięki nim łatwiej można określić, dla jakich słów kluczowych serwis powinien rankingować.